איך לפלח נכון קהל יעד בפייסבוק כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות רלבנטים לעסק שלך?
פייסבוק היא אחת הפלטפורמות הגדולות והמתקדות לפרסם בה ולהגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים. על פי נתוני האתר נקודה, בשנת 2015 כמעט 4.5 מיליון משתמשים היו בעלי חשבון פייסבוק, מתוכם מעל 3 מיליון משתמשים גלשו באתר כל יום. הנתונים אכן מרשימים ומהווים הזדמנות נהדרת לחברות ועסקים לחשוף את מוצריהם/ שירותיהם לגולשים באמצעות האתר פייסבוק.
איך להגיע לקהל יעד של העסק שלי? כיצד להפוך את הגולשים בפייסבוק ללקוחות שלכם במינימום השקעה כספית? מדוע אתם מקבלים פניות מלקוחות לא רלבנטים? שאלות אלה ועוד הרבה שאלות אחרות חיוניות להצלחה פרסומית בפייסבוק. במאמר זה אנסה להקיף את כל הנושאים החשובים הנוגעים לפרסום בפייסבוק שיעזרו לכם ליצור מודעות אפקטיביות שיניבו מקסימום תועלת/ רווחיות לעסק שלכם במינימום השקעה.
בואו נתחיל.
מה המטרה השיווקית שלך?
לפני שניגשים לשלב של יצירת המודעה, עליכם להחליט מהי המטרה השיווקית לשמה אתם רוצים ליצור קמפיין פרסומי בפייסבוק. להלן מספר דוגמאות למטרות שיווקיות אפשרויות שיוצגו לכם לפני כל תהליך של יצירת הקמפיין בפייסבוק:
- הגברת המודעות למותג
- תפוצה
- צפיות בסרטון
- יצירת לידים
- המרות
- ביקורים בחנות
- ועוד
בחירה באחת האפשרויות מאפשרת ליצור מודעה בהתאם למטרה שבחרתם. אם אתם מעוניינים לאסוף פרטי לקוחות שמתעניינים במוצר/ שירות שלכם, בחרו במודעה ליצירת לידים. כל פעם שגולש יתעניין במוצר/שירות שלכם, יישלחו אליכם פרטיו האישיים של הלקוח המתעניין. כדי לאסוף לידים (פניות) של לקוחות, צריך טופס או דף נחיתה לאיסוף פרטים. מערכת פייסבוק מספקת שבלונה מסוימת של דף נחיתה. פשוטה אך מבצעת את תפקידה מהימנה. למוצרים מורכבים או חדשים בשוק, כדאי לבנות דף נחיתה יעודי, בו תוכלו לפרט על המוצר/שירות חדש שלכם.
יצירת סדרת מודעות חדשה
לאחר שבחרתם במטרה השיווקית לשמה אתם מקימים קמפיין פרסומי, עליכם ליצור מודעה. בעת יצירת המודעה תתבקשו לבחור דף פייסבוק עבורו אתם מייצרים את המודעה (במידה ואתם מנהלים מספר חשבונות פייסבוק), להגדיר קהל, מיקומים, תקציב ותזמון של המודעה.
הגדרת קהל יעד
אחד הדברים החשובים להצלחת קמפיין פרסומי היא הגדרת קהל יעד נכון. אם תבחרו קהל יעד רחב מדי, המודעות שלכם יגיעו לאנשים שלא בהכרח מעוניינים בשירות שלכם או לא מעוניינים בו בכלל. ואם תגדירו קהל יעד מצומצם מדי אתם עלולים לפספס קהלי מטרה שכוללים את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. אי לכך, חשוב להשקיע בחלק זה של הגדרת מאפייני קהל המטרה שלכם. הגדרת קהל יעד באופן נכון ומקצועי הוא שלב קריטי להצלחה פרסומית שלכם בפייסבוק. אם אתם רוצים שהמודעה שלכם תגיע לכמה שיותר לקוחות רלבנטים, אתם צריכים להשקיע זמן לפילוח קהל יעד שלכם. שיכול לקחת גם שעה, גם שעתיים ולעיתים אף יותר. פילוח יסודי, אחרי מחקר מעמיק הוא תהליך ממושך, אך הכרחי אם אתם רוצים להגיע לאנשים הנכונים.
איך מגדירים נכון קהל יעד?
באופן כללי: מערכת פייסבוק מספקת תשתית לפילוח קהל יעד. כדי להגדיר נכון קהל יעד צריך לבחור במיקום שלהם, גיל, מגדר, שפות, להוסיף תחומי עניין או התנהגויות שמאפיינות את קהל היעד שלכם, ואם נדרש לצמצם עוד יותר את קהל המטרה שלכם השתמשו בסעיף “אי הכללה”, מה שאומר שאנשים שיש להם את הנתון שהכנסתם בתוך תיבת האי הכללה לא ייחשפו למודעות שלכם. כך תקבלו קהל יעד ממוקד יותר. בחלק של ה”חיבורים” ניתן לצמצם עוד יותר את קהל היעד באמצעות בחירה באחת האפשרויות המוצעות לכם שם.
כעת אני אפרט על כל סעיפי המערכת של הפייסבוק:
מיקומים- בחלק זה אתם יכולים לבחור במיקומים של הקהל שלכם. אתם יכולים לבחור באנשים שגרים בעיר מסוימת, להגדיר את הרדיוס של המרחק מהעיר הספציפית, לבחור מספר ערים בארץ ובחו”ל. כך לדוגמה אתם יכולים לבחור בתל אביב, הרצליה, רמת גן ופילדלפיה שבארה”ב. מאוד נוח אם יש לכם מספר סניפים פרוסים ברחבי הארץ והעולם ואתם מעוניינים לבחור רק במקומות עם הנציגות שם. שימו לב כי כאשר אתם בוחרים בעיר או מדינה, ברירת המחדל של פייסבוק מגדירה באופן אוטומטי את הרדיוס של העיר הנבחרת -40 ק”מ. במדינה קטנה כמו ישראל, זהו מרחק גדול והייתי ממליצה לצמצם את הפעילות הפרסומית בפייסבוק רק באזור העיר שנבחרה. פשוט לחצו על החץ בצידה השמאלי (בגרסה בעברית) של העיר ומיקדו את קהל היעד שלכם לעיר נוכחית בלבד.
אם אתם מחפשים מיקום מסוים, אך פייסבוק אינו מציג לכם אותו, תוכלו לאתר את המיקום על המפה ואז להעביר את הנעץ לאזור הרצוי. פשוט תלחצו על “הנח/ י נעץ” פעם אחת וסימנו את האזור.
גיל- טווח גילאים מינימלי בפייסבוק לחשיפת מודעה פרסומית הוא 18 שנים והגיל המירבי הוא 65+ שנים. הגדירו את קהל המטרה שלכם בבחירת טווח גילאים שמתעניין בשירות/ מוצר שלכם. כך למשל, אם מדובר במשחק לילדים בני 5 שתרצו לשווקו להורי אותם הילדים, כנראה הגיל המינימלי יהיה 26-25. (בהנחה שהאשה הרתה בגיל 20).
מין- אתם יכולים לבחור שהמודעה שלכם תפנה לגברים, נשים או לכולם. הבחירה במגדר תלויה במידה רבה בגובה התקציב למודעות. אם התקציב שלכם מאפשר לפלח את קהל המטרה לפי נשים וגברים, תוכלו ליצור סדרה עם 2 מודעות שונות. האחת בגילאים 25-50 עבור נשים בלבד, והשניה בגיל 25-50 עבור גברים בלבד, ולראות מי מבין המודעות פועלת טוב יותר, ובהתאם להשקיע את התקציב.
שפות- האינטואיציה של רוב האנשים היא לבחור בשפה העברית בלבד, משום שאנו חיים בישראל וזאת השפה הרשמית במדינה. אך זוהי טעות, משום שארץ ישראל עשירה בשפות שונות: רוסית, אנגלית, ערבית, צרפתית, אמהרית, ספרדית ועוד. אם תבחרו בחלק זה בשפה העברית, משמעות הדבר היא שכל גולש שהזין בפרופיל האישי שלו שפה עברית, ייחשף למודעה זו. ומה עם גולשים שסימנו בפרופיל האישי שלהם שפות כמו רוסית או אנגלית אך עברית אצלם ברמת שפת אם? בבחירת שפה אחת, אתם יכולים פשוט לפספס פלחים שלמים של לקוחות פוטנציאלים שלכם. בחרו בשפות בתבונה תוך התחשבות במאפייני המוצר שלכם.
פילוח מפורט
זהו החלק שדורש הכי הרבה השקעה וחשיבה. בפילוח מפורט אנו בוחרים בתחומי הענין של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו ובהתנהגות. ב”פילוח מפורט” יש לנו שתי אופציות: עיון או הצעות. ראשית תתחילו מעיון. אם תלחצו על זה תראו כי פייסבוק מציע לכם מספר אפשרויות: דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגויות, קטגוריות נוספות. כל אחד מהנתונים הללו נפתח לתתי סעיפים שגם הם כוללים מידע מעמיק יותר.
אם לוחצים על החץ לצד הדמוגרפיה, נפתחות קטגוריות נוספות: השכלה, פיננסי, בית, אירועים משמעותיים, הורים, פוליטיקה, מערכת יחסים ועבודה. ניתן לקבל תתי קטגוריה בלחיצה על אחת מהן. אם למשל, ברצונכם לפרסם קורס מכללה עבור אלו שסיימו בית ספר, תוכלו להגדיר את רמת ההשכלה “בוגר/ ת בית ספר תיכון”.
להבהרה נוספת קחו מספר דקות ונסו לפתור את התרגיל הבא:
תרגיל: אתם מעוניינים לפרסם המשך לימודי תואר שני באוניברטיסה מוכרת במרכז הארץ.
תשובה: עליכם לבחור באנשים בעלי תואר ראשון (פילוח מפורט←רמת השכלה←בוגר/ת אוניברסיטה/מכללה), ממרכז הארץ (מיקומים), בגילאי 22+, גברים+נשים.
ברמה הכללית זהו פילוח שאמורים לקבל.
אחרי שבחרתם תחומי עניין של האנשים, תוכלו לבקש הצעות מפייסבוק להצגת קהל יעד עם תחומים דומים או בעלי מכנה משותף, באמצעות הבחירה ב”הצעות” (Suggestions).
אי הכללה- כאשר אתם לא רוצים שהמודעה שלכם תיחשף לקהל יעד בעל תחומי עניין מסוימים, בעל נתונים מסוימים, בעל העדפות מסוימות, בעלי התנהגות מסוימת וכיו”ב, כאן זה המקום לסמן זאת. חשוב לצין כי אתם יכולים לבחור רק בנתונים שמוצעים לכם על ייד פייסבוק. אם אתם מעוניינים “לסנן” אנשים שהתעניינו באנג’לינה ג’ולי, פשוט התחילו להקליד בעברית או אנגלית אנג’לינה ג’ולי ופייסבוק כבר יציג לכם את האפשרויות.
חיבורים- באפשרותכם להגיע לאנשים שיש להם חיבור ספציפי לדף, לאפליקציה שלכם או לאירוע מסוים. כך ניתן לצמצם עוד יותר את קהל המטרה שלכם.
לסיכום, הגדרת קהל יעד למודעה שלכם היא מבין המשימות המורכבות והחשובות שיש לבצע לפני שמוציאים את המודעה לאור. ביצוע פילוח נכון של קהל יעד לפי מיקום, גיל, מגדר, תחומי עניין והתנהגות, משפרים את ביצועי המודעה, מגדילים את אחוזי ההמרה ויותר לקוחות פוטנציאלים הופכים ללקוחות פעילים של החברה שלכם.
עדיין מתלבטים בהגדרת קהל מטרה שלכם? פנו אלי לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות 0548117134