5 טיפים לפרסום מצליח של רופאי שיניים בפייסבוק
רופאי שיניים רבים לא מנצלים את כל יכולות המדיה החברתית מכיוון שאינם מכירים את דפוסי העבודה עם המדיה או משום שאין להם זמן. אך אף אחת מהסיבות הללו אינה מצדיקה את האי השימוש במדיה החברתית, כלי כל כך עצמתי המאפשר לתקשר ישירות עם המטופלים הפוטנציאלים.
במאמר זה אציג לכם 5 דרכים לניהול יעיל של עמוד פייסבוק שלכם וניהול הקמפיינים בפייסבוק תוך השקעת מינימום זמן להשגת מקסימום תועלת. אם תיישמו את השיטות שאפרט בהמשך תוכלו ביתר קלות לבסס את הנוכחות שלכם במדיה החברתית, להגיע למטופלים הפוטנציאלים שלכם, להגביר את מעורבות הלקוח עם העסק ותוכלו ליצור אינטרקציה הדוקה יותר עם העוקבים (Followers) שלכם.
כתוב פוסטים קצרים וקולעים
לפי נתוני פייסבוק המשתמשים ברשת זו משתפים מעל 30 ביליון פוסטים וסטאטוסים כל חודש. זה נראה לכם כמות עצומה של תוכן ואתם ודאי חושבים איך הגולש הממוצע מסוגל לקלוט את כל המידע שרץ בפייסבוק. אך לפי ממצאי פייסבוק, רק 19% מתוך התוכן המופץ באמת זוכה לאינטרקציה בין המפרסם לגולש. כאשר הפוסטים הקצרים הם דווקא יוצרים את האינטרקציה הגבוהה עם המשתמשים. פוסטים קצרים (עד 80 תווים) מגבירים את המעורבות של האנשים ב 27%.
פרסם פוסטים בשעות השיא
מתי הכי כדאי לפרסם את הפוסטים? באילו שעות תוכלו לקבל מעורבות גבוהה יותר מצד הגולשים? רוב משתמשי הפייסבוק פעילים בשעות העבודה שלהם (משעה 08:00 בבוקר ועד 17:00 בערב). כאשר המעורבות הגבוהה ביותר מצד הגולשים היא בסיום יום העבודה, כלומר אחרי השעה 17:00 בערב. אחרי יום עבודה לאנשים יש יותר זמן פנוי להגיב, לשתף וללייקק (Like). תוכלו לקבל יותר לייקים, שיתופים ותגובות בשעות הבוקר המוקדמות, או בשעות הערב או בשעות הלילה המאוחרות. גם סופי שבוע ידועים כימים אם תגובתיות גבוהה יותר מצד הגולשים. פוסטים בשעות הללו זוכים למעורבות גבוהה ב כ- 20%. אז תתכננו היטב את פרסום הפוסטים שלכם בשעות ה”נכונות” תוכלו לקבל תוצאות טובות יותר.
פרסם בתזמון הנכון
פרסום בתזמון הנכון יאפשר לכם להגדיל את החשיפה ואת המעורבות של הגולשים (engagement). אך מהו התזמון הנכון לפרסום בפייסבוק? כולנו רוצים לפרסם בפייסבוק ולהגיע לקהל יעד גדול ורלוונטי לעסק שלנו, וכמובן ליצור אצלם התעניינות לשירותי העסק. הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק הוא בעצם הזמן בו הלקוחות שלכם נמצאים בפייסבוק. וזאת השאלה – מתי הלקוחות שלכם נמצאים בפייסבוק? תוכלו להיכנס ל Insights של העמוד העסקי שלכם ולחקור את הנושא. עבור הרבה עסקים הימים הטובים לפרסם סטאטוסים בפייסבוק הם סופי שבוע ויום שבת (לפי מחקר שערכו Meshable). אין להתייחס לזה ככלל, וכל עסק פועל בצורה אינדיבידואלית. לפי המחקר, כ86% מהפוסטים וסטאטוסים מפורסמים במהלך השבוע, מיום ראשון ועד יום חמישי, כאשר הימים הנצפים ביותר הם סופי שבוע.
הוסף קישור לאתר
משתמשי פייסבוק מעדיפים ללחוץ על הקישור עם התיאור המלא של דף הנחיתה עליו הם אמורים להגיע. קיימים מספר כלים המאפשרים ליצור קישורים קצרים כמו bit.ly או goo.gl. קישורים מקוצרים מתאימים יותר עבור רשתות מדיה אחרות כגון טוויטר או לינקדאין. בפייסבוק, לעומת זאת האדם רוצה לקבל מידע מקדים על האתר עליו הוא ינחת בעת הלחיצה על הקישור. קישורים מקוריים מגבירים את האינרקציה פי 3 מהקישורים המקוצרים. כמובן כאשר הקישור ארוך ומפחיד וכולל 30 תווים או יותר, כלים אלה מקצרים את הקישור פי 2 והופכים אותם ליותר אסתטיים, מושכים ופחות מאיימים לגולש. יתרון נוסף של הכלים לקיצור קישורים הוא האפשרות לקבל נתונים סטטיסטיים על פעילות הגולשים כגון כמות ההקלקות, מאילו ארצות הגיעו הגולשים שהקליקו על הקישור, מאילו אתרים של רשתות חברתיות הקליקו על הקישור ועוד.
אל תתבייש לבקש מהגולשים לייקים
כתבת פוסט נחמד לקהל היעד שלך, חושב שהוא בעל ערך לגולשים, אל תהסס לבקש מהגולשים שיליקקו לך אם אהבו את מה שפרסמת. אם הוא באמת מעניין ובעל ערך לגולש הוא בעצמו ישמח לפרגן לך בלייק, או בשיתוף או יכתוב תגובה. דרך נוספת להגביר את האינטרקציה בינך לבין הגולש היא באמצעות שילוב משפטי שאלה בתוך הפוסט. פייסבוק היא רשת חברתית המאפשרת לגולשים להביע את דעתם ולהשתתף בשיח עם המפרסם. דרבנו את הגולשים להגיב לפוסטים שלכם באמצעות שאילת שאילות.
נא ליצור קשר