10 טיפים לפרסום רופאי שיניים
כל בעל עסק שמפרסם את עצמו באינטרנט רוצה להיחשף בפני כמות לקוחות פוטנציאליים רבה ככל שניתן. אך כיצד לעשות זאת נכון על מנת להגיע לקהל יעד רלבנטי ולהשקיע את המשאבים בדיוק למטרה זו. להלן 10 טיפים לפרסום יעיל של רופאי שיניים באינטרנט.
1. פנה לקהל יעד ממוקד. כל פרסום כרוך בהוצאות כספיות, ולרוב מדובר בהוצאה לא קטנה. לכן כדי לקבל החזר השקעה (ROI) על פעולות הקידום חשוב לנתב את התקציב לערוצי פרסום נכונים. ישנם כלי פרסום לא מעטים אשר מסייעים למקד את הפרסום עבור קהלים ספציפיים לפי פרופיל העסק. אם החלטתם לפרסם את אתר מרפאת השיניים בפורטלים, אתרי פרסום, אינדקסים וכיו”ב, ודאו כי האתרים חשופים גם לקהל יעד שאתם מחפשים.
2. בצע אופטימיזציה מתמדת של האתר. חשוב למטב את דפי האתר למנוע חיפוש גוגל. גוגל “מעדיפה” אתרים שעומדים בדרישות שהיא מציבה ומשנה אותן חדשות לבקרים. ראוי לצין כי אין זאת אומרת שאם האתר אינו עומד באחת מדרישותיה של גוגל, האתר לא יוכל לזכות בדירוגים גבוהים. דירוג האתר בגוגל מושפע ממאות פרמטרים השונים במידת חשיבותם. כאשר אתר אינטרנט ממוטב בצורה מקצועית כבדרך קבע, הוא יהיה בעל סיכויים גבוהים יותר להיות בדירוגים הגבוהים בתוצאות החיפוש.
3. פרסם את מרפאת השיניים במדיה החברתית. ככל שתהיה נוכחות גבוהה יותר של מרפאת השיניים באינטרנט כך סיכויי ההיחשפות לגולשים הרלבנטיים גבוהים יותר. לרשתות החברתיות תפקיד חשוב בהגברת החשיפה של העסק ובהגברת המודעות לשירותי המרפאה. פרסום רופאי שיניים בפייסבוק או גוגל פלוס הוא חלק חשוב מאסטרטגית הפרסום הכללית. שיתוף פוסטים, הפצת מסרים שיווקיים ומעגל לקוחות רחב הם חלק מהפרסום במדיה החברתית, ועל כן כדאי לנצל במה זו למטרות שיווק ופרסום של רופאי שיניים.
4. כתוב תוכן איכותי ומעניין. לא סתם קיימת אמרה בעולם הפרסום “Content is the King”. תוכן הינו חלק משמעותי ביותר בקידום אתרים ופרסום שירותים של רופאי שיניים באינטרנט. תוכן מקורי, מעניין ובעל ערך לגולש יגדיל את כמות הכניסות לאתר המרפאה, יגרום לגולשים לחזור שוב ושוב לאתר כדי להתעדכן בתוכן מעניין וכמובן יחזק את מעמדו של האתר בגוגל מפני המתחרים. התוכן אינו חייב להיות טקסטואלי. הוא יכול לבוא בצורת וידאו, גרף, וובינר, מחקר ועוד. תוכן מקורי ומקצועי לפרסום רופאי שיניים באינטרנט יניעה את הגולש לפעולה וישיג את המטרה הרצויה לקידום האתר.
5. פתח ונהל חשבון עסקי בגוגל פלוס (Google Plus). למרות היותו כלי עצמתי בקידום מרפאות שיניים באינטרנט, לא לכל רופא השיניים יש חשבון גוגל פלוס פעיל. ראשית כל, פתיחת החשבון אינה כרוכה בשקל. זהו כלי חינמי לחלוטין עם הרבה יתרונות בפרסום רופא שיניים באינטרנט. גוגל פלוס מציגה לגולשים מידע רב על העסק כגון מס’ טלפון, כתובתו הפיזי של העסק, כתובת אתר אינטרנט ומידע שימושי אחר. נוסף לכל זה, כאשר רופא שיניים מקבל מעל 3 ביקורות, גוגל פלוס מציג את העסק בראשית תוצאת החיפוש עם כל המידע ותמונות העסק.
6. פרסם מרפאת שיניים בגוגל אדוורדס (Google AdWords). פרסום רופא שיניים באדוורדס הינו פרסום יעיל אך מדובר בשיטה די יקרה. פרסום באדוורדס מתאים בעיקר לרשת מרפאות השיניים. הפרסום הממומן עובד בשיטת הקליקים. הלקוח משלם כל פעם שהגולש מקליק על המודעה. עלות הקליק יכולה לנוע בין שקלים בודדים לעשרות שקלים לקליק יחיד. המטרה של הפרסום היא לקבל כמה שיותר לידים (פניות) רלבנטיים מהלקוחות. חשוב לצין כי חלק מהפניות לא יהיו רלבנטיים. פרסום רופא שיניים באדוורדס מצריך פניה למקדם מקצועי ויצירת דף נחיתה לצרכי מעקב, מדידה ומיטוב מודעות.
להלן טבלת מחירים של מילות מפתח לפרסום בגוגל אדוורדס בתחום רפואת השיניים:
7. פרסם מרפאת שיניים בעיתון מקומי. למרות העובדה כי רוב האנשים עברו לגלישה באינטרנט אחר חיפוש מידע, עדיין ישנם רופאים ובעלי מקצוע אחרים אשר יפרסמו את שירותיהם בעיתון המקומי. האינטרנט הפך להיות למקום המרכזי בפרסום רופאי השיניים, ורוב תקציבי הפרסום עוברים מעיתונות, רדיו וטלוויזיה לאינטרנט. אם יש לך יכולת כלכלית לפרסם את עצמך בעיתון המקומי, השקע בעיצוב גרפי של המודעה ומדוד את תוצאות הפרסום באמצעות מספר טלפון ייעודי לצורך פרסום או שיטה אחרת.
8. פרסם רופא שיניים בערוץ יוטוב (YouTube). יוטוב הינו ערוץ מדיה מסיבי אליו נכנסים כל יום מאות מיליונים של משתמשים, לכן ניתן יהיה לקבל פניות אך בכמות מצומצמת ובעלות די גבוהה. למעשה, שליש מהמשתמשים באינטרנט הם גולשי היוטוב. פרסום רופא שיניים ביוטוב הוא בעיקר לצורכי מיתוג ועיצוב התדמית ופחות לגיוס לקוחות. בנוסף, בעת פרסום רופא שיניים ביוטוב כדאי לשכור את שירותיו של עורך סרטון מקצועי, למרות האופציה הקיימת “עשה זאת בעצמך”.
9. התאם אתר אינטרנט למובייל. באפריל 2015 הושק עדכון משמעותי שעושה הפרדה אלגוריתמית בין אתרים שמותאמים למובייל לבין אתרים רגילים. גוגל נותנת עדיפות לאתרים מותאמים לסלולר. לכן אתר מרפאת שיניים שמותאם לגולש מהנייד יזכה בדירוג גבוה יותר ביחס לאתר הרגיל.
10. שכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי. ישנם הרבה חברות קידום בשוק. חלק מהן מתמחות בתחומים מסוימים. כדאי מאוד לפנות למקדם אתרים שמכיר את התחום ויודע לדבר באותה שפה. כאשר מדובר בפרסום רופא שיניים באינטרנט אני ממליצה לפנות אלי. בתור איש מקצוע שפעל בתחום רפואת השיניים 7 שנים ורכש תואר אקדמי רלבנטי, אני מבטיחה את ביצוע עבודת הקידום על הצד הטוב ביותר ועם תוצאות.