איך לשווק נכון רופא שיניים ברשת חברתית פייסבוק?
פייסבוק הינו מקור תנועה חשוב ללקוחות פוטנציאליים לעסק, לאיסוף לידים, לבניית נאמנות למותג, להגדלת הטראפיק לאתר ועוד ועוד ועוד…מספר יתרונות הרב של פייסבוק אינו משאיר צל של ספק לגבי חשיבות הנוכחות של כל עסק ברשת חברתית זו. לעניות דעתי, עסקים שאינם מופיעים ברשתות חברתיות פשוט מפספסים קהל שלם של לקוחות פוטנציאליים.
קצת סטטיסטיקה
פייסבוק היא רשת חברתית עם יותר מ 1 ביליון משתמשים! עשו חישוב בעצמכם. מדי חודש נכנסים רק לרשת פייסבוק כ 2.5 מיליון גולשים בישראל מתוך כ 4 מיליון משתמשים (לפי רשת כלכליסט). כמות מטורפת של משתמשים פעילים, ביניהם גם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. כמובן לא כולם הם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם, אך מספיק שאחוז קטן יפנה אליכם, תרוויחו מאות לקוחות חדשים. כעט החליטו בעצמכם, האם זהו אינו פספוס לא להופיע ברשת חברתית זו? אלו נתונים של פייסבוק בלבד. מלבד לרשת חברתית זו ישנן רשתות נוספות כגון טוויטר, לינקדאין, אינסטגרם, גוגל פלוס ועוד. הנוכחות ברשתות החברתיות מראה גם לאנשים על רצינות העסק. מרפאת שיניים ללא דף עסקי בפייסבוק משדרת לגולש דפוס ניהול מיושן וארכאי.
למה בכלל כדאי לפתוח עמוד פייסבוק לעסק?
- ניהול דף עסקי כ”אתר אינטרנט”– לא תמיד יש תקציב להשקיע בבניית אתר אינטרנט ותחזוקתו, בייחוד כאשר בעל עסק בתחילת דרכו. פייסבוק יכול לבוא כגלגל הצלה לפחות לתקופה הראשונה. בדף העסקי ניתן להוסיף לשוניות כגון דף יצירת קשר מעוצב, קישורים לדפי נחיתה, לחבר את העמוד אל חשבונות נוספים של גוגל פלוס וטוויטר. הדף העסקי יכול לשמש כאתר בית כמעט לכל דבר.
- פייסבוק היא רשת חברתית ענקית עם כניסות מטורפות של משתמשים. ויתור על עמוד פייסבוק משמעו ויתור על הרבה לקוחות פוטנציאליים לעסק שיכלו להפוך למטופלים רווחיים של מרפאת השיניים.
- איסוף לידים– זה לא מספיק להשיג לייקים לעמוד פייסבוק שלך. אם אתה לא יוצר התקשרות עם הלקוחות הפוטנציאליים מחוץ לפייסבוק, אתה לא חושב לטווח הארוך! ומה יקרה אם כל הלייקים, והתגובות והשיתופים כאשר ביום בהיר אחד רשת חברתית פייסבוק פשוט תיעלם!? כל הנעשה בפייסבוק יעלם גם כן. לכן, חשוב מאוד לאסוף את פרטי הלקוחות כגון דוא”ר או מספר טלפון בצורת לידים ולפנות אליהם גם מחוץ ל”כותלי” הפייסבוק. ניתן לשלוח להם מיילים כל שבוע או כל שבועיים עם טיפים, חדשות ועדכונים או מידע חיוני אחר ולהפנות אותם לאתר אינטרנט של מרפאת השיניים, בתקווה שיהפכו למטופלים שלך.
- הוצאות שיווק מינוריות– פתיחת עמוד פייסבוק עסקי עולה -0- ש”ח! אלה אם כן אתה מחליט לקחת מעצב גרפי שיעצב עבורך באנר ותמונת פרופיל לעמוד פייסבוק. עד שאתה לא מחליט להריץ מודעות ממומנות (שעלותם נמוכה מאוד יחסית לערוצי פרסום כגון טלוויזיה, רדיו, מוצרי דפוס) הקמת עמוד עסקי למרפאת שינייים אינה עולה לך שקל.
- פרסום ממוקד– דף פייסבוק עסקי ניתן לקדם בעבור תוספת תשלום די סמלית ובכך להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים. ואם לא די בכך, ניתן למקד את הפרסום בפייסבוק ברמה של פילוח קהל יעד על פי השכלה, תחומי התעניינות, אזור, גיל, מין, מצב משפחתי ועוד הרבה מאפיינים המאפשרים להגיע בדיוק מרבי לקהל הלקוחות הפוטנציאליים לעסק שלך.
- הגדלת טראפיק לאתר– ניהול נכון של עמוד פייסבוק יכול להגדיל את הטראפיק לאתר שלך בצורה משמעותית. דע, כי אם הקמת עמוד פייסבוק רק כדי להגדיל את כמות הלייקים או להגביר את המעורבות בפוסטים, אתה לא באמת חושב כמשווק מקצועי אלה יותר כחובבן. כדי להגדיל את התנועה לאתר שלך הוסף קישורים לפוסטים, הוסף כתובת אתר אינטרנט לעמוד עסקי, שלב קישור לתמונת הפוסטים כדי שבלחיצה על התמונה הגולש יועבר ישירות לאתר אינטרנט שלך. פרסום קישורים לאתר שלך הינו חלק חשוב מאסטרטגית התוכן של פייסבוק.
- קבלת נתונים סטטיסטיים– דף פייסבוק עסקי לרופא שיניים מאפשר לקבל מידע סטטיסטי לגבי הפעילות בדף. למשל, מי מתעניין יותר בדף העסקי שלכם נשים או גברים, או מה היא כמות הלייקים שנוספו השבוע, מהן שעות הצפייה הנצפות ביותר על ידי הגולשים, מהם הפוסטים ה”מעניינים” עבור הלקוחות שלך ולהתאים את הפרסום לפי התוצאות.
- דף פייסבוק עסקי מאפשר לללקוחת שלך לכתוב ביקורת על העסק ומכיוון שאנו נמצאים בעולם הדיגיטלי בו הכל חשוף, הרבה גולשים לפני יצירת קשר עם העסק עצמו יעדיפו לקרוא מה אנשים אחרים חושבים על רופא שיניים מסוים או מרפאת שיניים מסוימת. ישנה סברה כי עמוד פייסבוק עסקי המקבל את מספר הביקורות החיוביות הגדול יופיע במקומות גבוהים יותר גם בתוצאות החיפוש של גוגל.
- בניית נאמנות לקוחות למותג– מלבד ליצירת בסיס לקוחות ומכירת מוצרים או שירותים, פייסבוק מסייע בבניית הנאמנות למותג. מה זה אומר בדיוק? אם אתה בתור נותן שירות נותן מענה קבוע ומהיר ללקוחותיך, מספק מידע חיוני ובעל ערך לגולש, אנשים יעדיפו אותך מפני חברה או נותן שירות אחר שאין לו עמוד פייסבוק פעיל או בעל אתר שמנוהל בצורה גרועה ועם רמת היענות נמוכה.
- הוספת אנשים נוספים עם הרשאת ניהול– הרבה רופאי שיניים עובדים מסביב לשעון ולא תמיד נותר הזמן לקידום ותחזוקת עמוד פייסבוק. במצב כזה ניתן להוסיף אנשים נוספים שידאגו להמשיך את הפעילות הסדירה של עמוד פייסבוק שלכם.
- מעקב אחר מתחרים– פייסבוק מאפשרת לעקוב אחר פעילות המתחרים שלך. זאת לא אומרת שתוכל לקבל נתונים על כמות הלייקים שהם קיבלו לפוסט, או על מעורבות בפוסטים או על נתונים דמוגרפיים של הלקוחות שלהם. אבל כן תוכל לראות כמה לייקים שבועיים הם קיבלו ותוכל לנצל מידע זה לצורך קידום עמוד פייסבוק שלך. אם החברה המתחרה השיגה הרבה מאוד לייקים על פוסט מסוים, ניתן לשער כי מדובר בפוסט מעניין ורלבנטי לקהל היעד, ותוכל פשוט לפרסם פוסט דומה או לצאת עם פעילות שיווקית דומה.
- התאמה למובייל– עמודי פייסבוק מותאים הן לגולשים מהמחשבים הניידים והן עבור גולשים מהנייד. המציאות היום, כי יותר ויותר אנשים עוברים לשימוש באינטרנט עם המכשירים החכמים שלהם, ולכן נוכחות בפייסבוק מאפשרת לך להגיע ליותר קהלים. פייסבוק מציגה מידע חשוב לגולשים מהמובייל כגון שעות העבודה של העסק, אתר אינטרנט, פרטי התקשרות וכתובתו הפיזית של העסק.
מקווה כי הצלחתי להסביר מדוע כל כך חשוב שלכל עסק יהיה עמוד פייסבוק עסקי. ולאלה שכבר יש להם פייסבוק, מקווה כי “נטענתם” במוטיבציה לשפר את העמוד שלכם 🙂